اخبار و مقالات

​ممنوعیت واردات ،جو را گران کرد
تاریخ انتشار : 1395/5/13 ساعت 16:11:28



ممنوعیت واردات ،جو را گران کرد
۰۹:۳۳ (چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط

رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت:حذف ارز مبادله ای و ممنوعیت واردات از سوی وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت این محصول در بازار را به همراه داشته است.

مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام و طیور با اشاره به دلایل گرانی نهاده های دامی اظهار داشت: گرچه قیمت کنجاله سویا تفاوت چندانی نداشته اما ذرت با افزایش قیمت در بازار مواجه شده است.
 
وی با اشاره به دلایل گرانی جو گفت: حذف ارز مبادله‌ای و ممنوعیت واردات از سوی وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت این محصول در بازار را به همراه داشته است.
 
موافق قدیری با بیان اینکه در چند ماه اخیر قیمت جهانی کنجاله سویا تغییر چندانی نداشته، بیان کرد: در سه ماه اخیر قیمت جهانی کنجاله سویا تغییر چندانی نداشته ،ضمن آنکه در کشور ما نیز سایر اقلام در مقایسه با ذرت نوسانات کمتری را تجربه کردند.
 
 رئیس انجمن خوراک دام و طیوردر خصوص نوسانات اخیر محصولات کشاورزی بیان کرد: طی چند روز اخیر محصولات کشاورزی در بازار بورس شیکاگو و روتردام نوسانات شدیدی را تجربه کردند که این امر بیانگر آن است که وضعیت قابل اطمینانی در بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد.
 
موافق قدیری با اشاره به دلایل داخلی افزایش قیمت ذرت تصریح کرد: افزایش قیمت ذرت می تواند دلایل داخلی نیز داشته باشد اما وزارت جهاد کشاورزی باید دلایل گرانی آن را بیان کند . نکته حائز اهمیت در این میان آن است که نرخ ذرت در سه ماه اخیر با نوسانات جزئی همراه بوده است.
 
وی با اشاره به اینکهطی هفته های اخیر قیمت ذرت در برزیل با افزایش یافته، تصریح کرد: در سال 2016 به سبب قطع کشت دوم در برزیل و کاهش حمایت های دولت چین در نهایت کشت ذرت با کاهش مواجه خواهد بود ./  باشگاه خبرنگاران جوان،